Postări populare

sâmbătă, 4 decembrie 2010

REGULAMENT U4ENERGY


Concursul scolar U4energy: Ghid pentru participani
Septembrie 2010 – mai 2011
1. TERMENI SI CONDIII
INTRODUCERE
U4energy (www.U4energy.eu) este o concurs pan-european pentru scolile care au ca scop implicarea elevilor si profesorilor în atingerea obiectivelor ambitioase ale Europei privind schimbarile climatice. U4energy este o initiativa a Comisiei Europene, finantata prin programul Energie Inteligenta pentru Europa. Concursul U4energy consta în trei
categorii diferite:
• Categoria A: ‘Masuri privind eficienta energetica la scoala’

Participanti: Comunitati scolare (profesori, elevi si autoritati scolare) si autoritati locale

• Categoria B: ‘Cele mai bune practici pedagogice de sensibilizare în ce priveste optimizarea consumului de energie

Participanti: Profesori

• Categoria C: ‘Cea mai buna campanie de constientizare în ce priveste eficienta energetica

Participanti: Elevi îndrumati de un profesor
Pentru a maximiza impactul actiunilor lor, participantii sunt puternic încurajati sa mobilizeze întreaga comunitate scolara, precum si comunitatile locale (autoritati, familii, etc).
      Participantii ar trebui sa se înscrie în concurs, iar în urma înscrierii vor primi o trusa digitala care contine un ecuson electronic, carduri pentru dezbatere, un simbol, instrumentul de economisire a energiei, chestionarul U4energy,
precum si instructiuni de utilizare a resurselor disponibile pe portalul U4energy.

TRIMITERE:
   Lucrarile trebuie sa fie trimise prin intermediul site-ului www.U4energy.eu de catre un profesor sau supervisor în numele unei scoli, pâna la data de 16 mai 2011, la miezul noptii GMT. O scoala poate trimite lucrari pentru toate categoriile concursului.
MARIMEA DOCUMENTELOR ÎNSCRISE:
Fisierele trebuie sa respecte cerintele mentionate mai jos:
Fisiere cu imagini: max 2.5 MB pe fisier
Fisiere Word: max 2.5 MB:
Fisiere video: max 25 MB, marimea ferestrei 640 x 480 pixeli sau 320 x 240 pixeli
U4energy nu îsi asuma responsabilitatea pentru fisierele pierdute, deteriorate sau incorect redimensionate.
LIMBI:
Lucrarile pot fi trimnise în toate limbile oficiale ale UE. Este obligatoriu sa se asigure
un titlu tradus si un rezumat în engleza. Acesta este util membrilor juriului European pentru evaluarea proiectelor, dar si celor care doresc sa viziona lucrarile încarcate în galeria concursului.

IMPLEMENTAREA ACTIUNILOR:
Doar actiunile/masurile implementate în cadrul concursului vor fi considerate eligibile, mai precis cele din perioada septembrie 2010 – mai 2011. Scolile care au început sa ia initiative înainte de septembrie 2010 sunt eligibile doar daca acestea sunt luate în cadrul concursului. Initiativele anterioare care au fost luate si finalizate înainte de septembrie 2010 nu vor fi luate în considerare.
DATE DE REINUT
• Septembrie 2010: Lansarea concursului
Aprilie 2011: Saptamâna U4energy & Chestionarul U4energy
16 Mai 2011 24.00 CET: Data limita pentru înscrierea lucrarilor

CONTACT
    Pentru întrebari legate de concurs, participantii trebuie sa contacteze Profesorul Consilier National, care îi poate asista în limba lor.

2. CUM SA PARTICIPA[1]I LA CONCURSURI?
Septembrie 2010 – mai 2011

• Se asteapta ca participantii sa propuna si sa implementeze masuri de economisire a energiei care pot fi confirmate oficial. ‘Impactul pe care îl va avea actiunea’ este un criteriu important de evaluare !
ÎN CADRUL CONCURSULUI SE ASTEAPTA CA PARTICIPANII SA:
• Constientizeze necesitatea optimizarii consumului de energie prin discutarea diferitelor argumente pro si contra legate de aceasta tema
• Efectueze cercetari si a audituri
• Utilizeze Chestionarul pentru a evalua gradul de constientizare si sa identifice necesitatile în ce priveste schimbarea comportamentului de consum al energiei
• Elaboreze un Plan de Economisire a Energiei bazat pe implementarea masurilor de economisire a energiei
PLANUL DE ECONOMISIRE A ENERGIEI:
Acest document trebuie elaborat folosind Modelul Planului de Economisire a Energiei. El va consta din urmatoarele
elemente:
• Detalii cu privire la scoala si participant
• Masuri detaliate de economisire a energiei
• Rezultatele Instrumentului de Economisire a Energiei:
.
7 PASI DE URMAT ÎN COORDONAREA UNUI PROIECT
1. Consumul de energie din octombrie 2009 pâna în aprilie 2010 – Analiza facturilor: Participantii strâng si
analizeaza facturile de energie (de electricitate si de gaz/combustibil lichid) pentru a identifica nivelele
.
CATEGORIA B: CELE MAI BUNE PRACTICI PEDAGOGICE DE SENSIBILIZARE ÎN CE
PRIVESTE OPTIMIZAREA CONSUMULUI DE ENERGIE
CINE POATE PARTICIPA?
Profesorii

OBIECTIVE:
  Scopul acestei categorii a concursului este de a încuraja profesorii sa dezvolte si sa prezinte un raport al metodelor si strategiilor didactice utilizate în predarea lectiilor axate pe eficienta energetica (cu accent pe energia primara), cu impact pozitiv asupra elevilor, în sensul sensibilizarii acestora cu privire la reducerea consumului de energie. Cu toate
ca economiile indirecte de energie nu ar trebui sa fie principalul obiectiv, poate fi inclusa si gestionarea resurselor si a deseurilor.
Prin completarea Sablonul Planului de Lectie, profesorii vor prezenta un raport despre metodologiile utilizate pentru a motiva elevii, prin furnizarea de materiale educationale si resurse de predare detaliate în cadrul Planului. Participantii trebuie sa trimita planuri interdisciplinare si interculturale, pe care considera ca le pot utiliza si alti profesori (au caracter transmisibil) si pot fi aplicate altor contexte (sunt interoperabile). Trebuie acordata importanta si abordarilor multidisciplinare, în cadrul carora educatia privind eficienta energetica este privita prin prisma mai multor discipline/materii de studiu.

CE TREBUIE SA FACETI SI CUM?

Profesorii pot trimite un plan de lectie care a fost deja elaborat în anii anteriori si pe care îl
utilizeaza în cadrul concursului sau care este elaborat în prezent si implementat în cadrul
concursului U4energy.
  Elaborati si trimiteti planul de lectie! Se asteapta ca participantii sa trimita toate datele
relevante, inclusiv un titlu specific si o imagine în miniatura (thumbnail) reprezentativa pentru
lucrarea/planul de lectie înscris în concurs. Participantii trebuie sa utilizeze Sablonul Planului
de Lectie care poate fi descarcat de pe www.U4energy.eu.

      CATEGORIA C: CEA MAI BUNA CAMPANIE DE CONSTIENTIZARE ÎN CE PRIVESTE EFICIENA ENERGETICA CINE POATE PARTICIPA?
Elevii (îndrumati de profesorii lor)

OBIECTIVE:

     Scopul acestei categorii a concursului este de a încuraja profesorii si elevii participanti sa elaboreze si sa implementeze campanii inovatoare si creative pentru a promova eficienta energetica în cadrul scolii si/sau în cadrul comunitatii lor. Campaniile trebuie elaborate si detaliate folosind Sablonul Planului de Campanie.
ÎN CADRUL CONCURSULUI SE ASTEAPTA CA PARTICIPANII SA:
• Identifice idei si actiuni pentru implementarea unei campanii de crestere a gradului de constientizare în comunitatea, scoala si cartierul lor.
Îsi mobilizeze comunitatile, prin abordarea autoritatilor locale, luarea de interviuri, contactarea mass-mediei locale etc, pentru a servi scopului campaniei.
• Îsi detalieze obiectivele si actiunile într-un Plan de Campanie. Mesajele comunicarilor ar trebui sa se concentreze asupra economiilor directe de energie. Gestionarea resurselor si a deseurilor pot fi, de asemenea, incluse în contextul economiilor de energie indirecte.

CE TREBUIE SA FACETI SI CUM?

Lucrarile pot include:
a) Un plan de campanie creat pentru o campanie în curs de desfasurare care a început înaintea lansarii concursului U4enrgy.
b) Un plan de campanie elaborat si implementat în cadrul concursului U4energy.
Pentru a-si dezvolta campania, se asteapta ca participantii sa ia în considerare urmatorul ciclu:
- Planificarea: definirea obiectivelor si activitatilor necesare realizarii lor
- Implementarea: executarea planului
- Evaluarea: propunerea unei metodologii de evaluare a rezultatelor obtinute (parte a planului de campanie)
      Evaluarile regulate referitoare la lucrarile în curs (de exemplu, la fiecare 3-4 luni) pot fi compilate si trimise într-un rezumat la sfârsitul anului.
      Scrieti si trimiteti Planul de campanie! Se asteapta ca participantii sa trimita toate datele relevante, inclusiv un titlu specific si o imagine în miniatura (thumbnail) reprezentativa pentru lucrare.
3. INFORMATII IMPORTANTE
EVALUAREA
CRITERII
Evaluarile vor fi efectuate de un grup de experti în educatie si energie, în conformitate cu urmatoarele criterii:
1. Impactul actiunilor întreprinse de catre elevi si profesori în ceea ce priveste economiile reale de energie.
2. Relevanta actiunilor concepute si implementate în cadrul categoriei concursului la care s-a facut înscrierea.
     Contributiile ar trebui sa demonstreze o legatura clara cu cerintele stabilite în conformitate cu descrierea specifica categoriei. În plus, juriul va decide, de asemenea, daca actiunile întreprinse sunt compatibile cu grupa de vârsta a elevilor.
3. Claritatea ideilor si concluziilor, prin explicarea si abordarea proiectului într-un mod clar, demonstrând o buna întelegere a temei, precum si metode, solutii si mesaje de implementare convingatoare.
4. Sustenabilitatea actiunilor si metodologiilor propuse, independent de contributiile externe, va fi luata în
considerare pe baza impactului lor pe termen lung (de exemplu, programele de integrare).
5. Transferabilitatea actiunilor si metodologiilor propuse: proiectele sunt evaluate în conformitate cu aplicabilitatea lor în diferite contexte culturale si geografice.
6. Implicarea partilor interesate din afara mediului scolar direct: cum ar fi, parintii, autoritatile locale, expertii în domeniul energiei si sponsorii care pot ajuta la realizarea obiectivelor proiectului.
7. Promovarea si diseminarea proiectului si a rezultatelor lui în mass-media locala.
8. Prezentarea lucrarilor: vor fi luate în considerare estetica, stilul, aspectul, design-ul si utilizarea tehnologiei.
9. Originalitatea lucrarilor: în cadrul procesului de evaluare vor fi luate în considerare pertinenta, noutatea, creativitatea si abordarea didactica.
Toate deciziile luate de juriu sunt finale si nu pot fi contestate.

CÂSTIGATORI
Câstigatori nationali

‘Câstigatorul national’ pentru fiecare categorie (ex. 3 câstigatori pe tara) va fi ales de juriile
nationale, din toate lucrarile. Câstigatorii vor fi invitati pentru o zi la Ceremoniile Premiilor
Nationale, organizate pe grupuri regionale, reunind 4-5 tari.

Câstigatori europeni
Un juriu pan-european va selecta cele mai bune 2 lucrari nationale câstigatoare pentru fiecare categorie pentru a desemna 3 câstigatori U4energy la nivel pan-european si 3 clasati pe locul doi. Delegatii scolilor finaliste, elevi si profesori, vor fi invitati într-o excursie de 2 zile la Bruxelles, Belgia, pentru Ceremonia de decernare a Premiului European. Sunt prevazute activitati si vizite în locuri interesante (de exemplu, vizita organizata la Comisia Europeana/Parlamentul European).
Categoriile A si C:
- Câstigatorii trebuie sa aleaga un membru delegat care sa reprezinte grupul câstigator la Ceremonia de decernare a Premiului National si European.
- Fiecare minor trebuie însoit de un adult.
PREMIILE CONCURSULUI
Premii nationale pentru toate categoriile: Cadouri comemorative, incluzând certificate de participare, un premiu pentru scoala si dispozitive de energie (gadget-uri) pentru elevi/profesori.
Reprezentantii nationali vor fi invitati la Ceremoniile de decernare a Premiului National organizat în urmatoarele tari:

Bulgaria, Cipru, Grecia, România, BULGARIA

Premii europene pentru toate categoriile: Certificat de participare si trofeu pentru scolile câstigatoare.
Reprezentantii scolilor câstigatoare si a celor clasate pe locul doi (anuntate în timpul ceremoniei) vor fi invitati pentru doua zile la Ceremonia de decernare a Premiului European. Alte premii vor varia în functie de categoria specifica, dupa cum urmeaza:

• Categoria B: poate include o excursie de documentare (de exemplu, la un centru de energie regenerabila) pentru câstigatori si clasa lor, instruire în privinta energiei, abonament la o revista stiintifica, publicarea planului de lectie într-o revista de specialitate, un dispozitiv pentru energia regenerabila sau ceva similar.

• Categoria C: poate include echipament audio-vizual, materiale pentru campanii viitoare de constientizare, sprijin în organizarea unui eveniment scolar, un dispozitiv pentru energia regenerabila sau ceva similar.

PREMIILE SUSTINATORILOR IMPORTANTI:
   Cu ocazia decernarii premiului national va fi înmânat un premiu special celor care au sprijinit cu succes campania (cum ar fi, conducerea scolii, autoritatile locale sau reprezentantii presei). Scolile pot propune un sustinator important pentru a fi premiat, pe site-ul www.u4energy.eu, unde vor fi anuntati câstigatorii. WWW.U4ENERGY.
Recompensele pot include: o vizita la un centru de stiinta/muzeu/târg, un dispozitiv pentru consumul de energie regenerabila, cum ar fi, becuri eficiente energetic, un DVD/carte pe tema energiei, vizibilitate pe site-ul U4energy, sau altele.
Premiile vor fi anuntate pe site-ul U4energy înainte de sfârsitul concursului.

PROBLEME LEGALE SI ETICE
Comisia europeana îsi rezerva dreptul de a modifica termenii si conditiile în orice moment. Orice notificari sau posibile
schimbari vor fi publicate pe site si se vor aplica de la data publicarii. Înainte de înscriere, ar trebui sa acordati o
atentie speciala urmatoarelor chestiuni:
• Toti participantii trebuie sa respecte legile copyright-ului European.
• Lucrarile nu pot contine enunturi, fapte, informatii sau citate care ar putea sa denigreze sau sa lezeze vreo persoana sau grup de oameni; nici enunturi, fapte redate în imagini, informatii sau citate care pot încuraja persecutarea oamenilor pe considerente de rasa, opinie, nationalitate, sex, religie, profesie sau de alta natura si nici nu vor încuraja crima sau încalcarea legii. Se presupune ca toate persoanele fotografiate sau filmate siau dat acordul (sau acordul unui parinte) pentru publicare.
NB: O lucrare poate fi descalificata daca încalca vreo regula din cadrul sectiunii “Probleme legale si etice”.
INFORMATII PRIVIND DREPTURILE DE AUTOR SI PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Aceste notificari pot fi gasite pe site-ul U4energy sau direct, dând click aici!
IMPORTANT DE RETINUT
• Toate scolile înscrise vor primi o trusa digitala.
• Portalul U4energy include o sectiune de resurse cu materiale si informatii utile care pot fi folosite în clasa si în afara ei.
• Lunar vor fi publicate articole noi, inclusiv sfaturi pe diferite teme de energie si actualizari UE si nationale.
• Cu exceptia categoriei B a concursului, se asteapta ca participantii sa lucreze în grupuri conduse de un profesor.
• Pe parcursul perioadei de concurs, din septembrie 2010 pâna în mai 2011, activitatile vor fi organizate de scolile participante. Vizitati regulat site-ul www.U4energy.eu pentru a afla informatii despre saptamâna U4energy, chestionarul U4enrgy si alte evenimente. Scolile vor fi invitate regulat sa trimita feedback despre activitatile U4energy pe care le întreprind.

GLOSAR
Categoria A:
• Energie: energie electrica (electricitate) si încalzire (gaz sau combustibil lichid).
• Masuri de economisire a energiei: actiuni care au fost întreprinse pentru a se reduce consumul de energie.
• Planul de econimisire a energiei: planul consta într-o lista de masuri implementate de economisire a energiei,
rezultatele obtinute în ceea ce priveste economiile de energie, economiile financiare si reducerea emisiilor de
CO2 (Instrumentul de Economisire a Energiei), evaluarea gradului de constientizare si a comportamentului
participantilor legat de utilizarea energiei (chestionar).
• ‘Anul de referinta’ (anul c-1): de la 1 octombrie 2009 pâna la 30 aprilie 2010
• ‘Anul concursului’ (anul c): de la 1 octombrie 2010 pâna la 30 aprilie 2011
• Perioada de concurs: 16 septembrie 2010 - 16 mai 2011.
Categoriile B & C:
• Energia primara: se refera la energia electrica (electricitate), la încalzire (gaz, combustibil lichid, carbune, etc.) si la transport.
• Planul de lectie: Este o descriere detaliata a demersului didactic realizat de profesor în cadrul unei lectii.
Acesta este creat de profesor pentru proiecta etapele actului educational. El trebuie sa fie concis, dar sa ofereinformatiile necesare.
• Planul de campanie: este un document care descrie elementele semnificative ale campaniei dumneavoastra – obiectivele, publicul, mesajele, instrumentele, orarul si metoda de evaluare folosita. Mijloacele de comunicare pot include toate interactiunile scrise, vorbite si electronice cu publicul. Instrumentele folosite pot cuprinde comunicatii online, publicatii tiparite, materiale video, prezentarii PowerPoint, fotografii, sondaje, rapoarte,relatii cu mass-media, certificate si premii, discursuri, materiale de identitate ‘corporatista’ (antet, logo, etc) printre altele.
• Perioada de concurs: 16 septembrie 2010 - 16 mai 2011.

LISTA DE VERIFICARE

       Înainte de a încarca lucrarile pentru concursul U4energy, folositi aceasta lista de verificare sa va asigurati ca aveti tot materialul pregatit!
Data limita 16 mai 2011, pâna la miezul noptii!
   
    Categoria B
• O fotografie reprezentând lucrarea dumneavoastra
• Planul dumneavoastra de lectie: Planul trebuie sa ofere informatii despre obiectivele, scopul si materialele folosite, activitatile propuse, verificarea gradului de întelegere a elevilor, rezultatele obtinute si comentariile dumneavoastra personale. Maxim 3 pagini (~1.500 cuvinte).
Documente auxiliare (optionale): fotografii, materiale video, prezentari PowerPoint, instrumente online (pâna la 2 materiale): Nu uitati sa le mentionati în sectiunea anexa a planului dumneavoastra.

          Categoria C
• O fotografie reprezentând lucrarea dumneavoastra
Planul dumneavoastra de comunicare: include o lista a actiunilor întreprinse, canalele de
diseminare folosite, caracteristicile speciale ale campaniei, resursele utilizate si planificarea
implementarii, printre altele. Maxim 3 pagini (~1.500 cuvinte).
• Documente auxiliare: trimiteti fisiere multimedia ca dovada a actiunilor dumneavoastra.
Acestea pot consta în unul sau mai multe materiale (pâna la 5), cum ar fi, fotografii, materiale video, desene, prezentari multimedia, postere/afise, vederi sau altele. Nu uitati sa le mentionati în sectiunea-anexa a planului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu