Cum sa inveti rapid numele elevilor
profesor, nume, elev
Este prima zi a unui nou an scolar. Alaturi de entuziasmul si optimismul inenerente noilor inceputuri, profesorii se confrunta cu o sarcina dificila: cum sa invete numele si fetele a 20-40 noi elevi care stau nerabdatori in fata lor.
Iar numele si fetele trebuie invatate rapid!
In cariera de professor, ca si in multe alte domenii, prima impresie conteaza. Inainte de a devenii profesori, cu totii am fost elevi, si am invatat, macar la nivelul subconstientului ca profesorii care invatau cu greu numele elevilor, tindeau sa fie “neinspirati” si “neinspiranti”.
Desi nu ne dorim ca elevii nostrii sa ne judece gresit si noi suntem oameni, iar de cele mai multe ori ne este greu sa invatam nume noi pe care sa le asociem atator oameni noi intr-un timp atat de scurt. Singurii care par sa reuseasca sa faca asta in afara agentilor de vanzari sunt politicienii.
De fapt, chiar exista o tehnica de incredere prin care poti invata sa asociezi numele cu fetele unei clase de 20 - 40 persoane, chiar din prima zi de scoala. Mai mult decat atat chiar, cu o utilizare indemanatica a acestei tehnici, poti lasa impresia ca ai invatat cele mai multe nume pana la sfarsitul primei ore de curs.
Pasul 1:
Inainte de a merge in clasa, cititi catalogul de cateva ori. Concentreaza-te pe numele de familie si memoreaza cat de multe poti. Familiarizandu-ne cu numele dinainte, creeam o disonanta cognitiva.
Astfel, daca stim deja ca in clasa exista un Popescu, ne vom concentra pe infatisarea lui.
In acest fel, elevii cu nume mai ciudate, devin, in mod paradoxal, mai usor de retinut. In acest punct, nu are nici un rost sa ne concentram pe prenume. Asta doar ne impovareaza memoria, fara a ne adduce mari beneficii.
Pasul 2:
Incepe ora de curs prin a te prezenta si anunta-i de la inceput care sunt asteptarile tale pentru curs.
Incheie-ti discursul spunandu-le ca iti doresti sa afli mai multe despre ei, dar ca nu e timp ca toti sa fie atat de lungi ca tine, asa ca le vei imparti cate un chestionar care le va sonda asteptarile in legatura cu ora de curs.
Chestionarul va fii sub forma de scurt eseu, va cuprinde date de identificare pentru fiecare elev, iar durata chestionarului nu va fii mai mica de 15 minute.
In timp ce elevii sunt ocupati cu completarea chestionarului, profita de ocazie si studiaza-le fizionomia, felul de a se imbraca, gestica, orice detaliu care te-ar putea ajuta sa individualizezi fiecare elev.
Pasul 3:
In afara de intiparirea imaginii date de fiecare elev in parte, incearca sa imparti clasa pe segmente si sa inveti pozitia fiecarui elev in cadrul segmentului in care sa afla: de exemplu: Popescu e elevul din prima banca de pe randul de la fereastra: il poti numi elevul A1, ca sa iti fie mai usor sa il reperezi in clasa.
Divizarea clasei pe segmente reprezinta inima acestui sistem. Acest sistem se bazeaza pe faptul ca elevii tind sa se aseze mereu in acelasi loc.
De exemplu, elevii care se aseaza in ultima banca in timpul primei ore de curs nu isi vor schimba pozitia in banca in mod voluntar niciodata.
Pasul 4:
Aduna chestionarele. Apoi incepand cu elevul “A1” roaga elevii sa se prezinte si sa spuna cateva lucruri despre ei si despre asteptarile lor.
Pasul 5:
In timp ce asculti cu atentie elevul care vorbeste si noteaza in dreptul lui in catalog A1 sau codul care ii corespunde in functie de pozitia din clasa.
Pasul 6:
Incearca ca dupa ora de curs sa citesti cat mai curand posibil chestionarele. Nu te uita la nume, ci incearca sa iti amintesti chipul si numele elevului. Pe baza a ceea ce a spus si in clasa.
Pasul 7:
Inainte de urmatoarea ora de curs citeste din nou catalogul si chestionarele. Incearca sa iti amintesti numele si asociaza-le cu fete si pozitia din clasa.
Pana la acest pas insa, cele mai multe nume vor fii deja intiparite deja in memorie.
Nu te lasa insa inselat: aceasta tehnica necesita multa munca. Ca in orice alta activitate, exercitiul face munca mai usoara. Dar oare merita efortul?
Din experienta mea de elev pot spune ca da. Cei mai buni profesori au fost intotdeauna cei care au incercat sa invete numele elevilor lor cat mai repede cu putinta.
Profesorii nu pot spune ca sunt preocupati de cat de bine invata elevii lor, daca, la randul lor, ei nu se preocupa sa arate ca le pasa de cea mai importanta posesiune a unui om in cadrul unein civilizatii: un nume si trasaturile fizice.
Incepe ora de curs prin a te prezenta si anunta-i de la inceput care sunt asteptarile tale pentru curs.
Incheie-ti discursul spunandu-le ca iti doresti sa afli mai multe despre ei, dar ca nu e timp ca toti sa fie atat de lungi ca tine, asa ca le vei imparti cate un chestionar care le va sonda asteptarile in legatura cu ora de curs.
Chestionarul va fii sub forma de scurt eseu, va cuprinde date de identificare pentru fiecare elev, iar durata chestionarului nu va fii mai mica de 15 minute.
In timp ce elevii sunt ocupati cu completarea chestionarului, profita de ocazie si studiaza-le fizionomia, felul de a se imbraca, gestica, orice detaliu care te-ar putea ajuta sa individualizezi fiecare elev.
Pasul 3:
In afara de intiparirea imaginii date de fiecare elev in parte, incearca sa imparti clasa pe segmente si sa inveti pozitia fiecarui elev in cadrul segmentului in care sa afla: de exemplu: Popescu e elevul din prima banca de pe randul de la fereastra: il poti numi elevul A1, ca sa iti fie mai usor sa il reperezi in clasa.
Divizarea clasei pe segmente reprezinta inima acestui sistem. Acest sistem se bazeaza pe faptul ca elevii tind sa se aseze mereu in acelasi loc.
De exemplu, elevii care se aseaza in ultima banca in timpul primei ore de curs nu isi vor schimba pozitia in banca in mod voluntar niciodata.
Pasul 4:
Aduna chestionarele. Apoi incepand cu elevul “A1” roaga elevii sa se prezinte si sa spuna cateva lucruri despre ei si despre asteptarile lor.
Pasul 5:
In timp ce asculti cu atentie elevul care vorbeste si noteaza in dreptul lui in catalog A1 sau codul care ii corespunde in functie de pozitia din clasa.
Pasul 6:
Incearca ca dupa ora de curs sa citesti cat mai curand posibil chestionarele. Nu te uita la nume, ci incearca sa iti amintesti chipul si numele elevului. Pe baza a ceea ce a spus si in clasa.
Pasul 7:
Inainte de urmatoarea ora de curs citeste din nou catalogul si chestionarele. Incearca sa iti amintesti numele si asociaza-le cu fete si pozitia din clasa.
Pana la acest pas insa, cele mai multe nume vor fii deja intiparite deja in memorie.
Nu te lasa insa inselat: aceasta tehnica necesita multa munca. Ca in orice alta activitate, exercitiul face munca mai usoara. Dar oare merita efortul?
Din experienta mea de elev pot spune ca da. Cei mai buni profesori au fost intotdeauna cei care au incercat sa invete numele elevilor lor cat mai repede cu putinta.
Profesorii nu pot spune ca sunt preocupati de cat de bine invata elevii lor, daca, la randul lor, ei nu se preocupa sa arate ca le pasa de cea mai importanta posesiune a unui om in cadrul unein civilizatii: un nume si trasaturile fizice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu